Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av annzo - 9 augusti 2010 18:02

Idag fick jag ett riktigt ryck.Började att rensa i källaren,det behövs kan jag säga.Förstår inte hur man på bara två år lyckats samla på sig så mycket.Men mycket är kläder till barnen.

Egentligen skulle jag vilja sortera allting i str och ha i kartonger,men det får bli en senare fråga.Nu får det bli en rensning med det som ska till tippen.Under tiden har jag tvättat,för att komma ifatt i tvättstugan.

På eftermiddagen fick vi ta en paus för att åka till Finspång.Dags för nålarna igen.Hon sa det att det inte bara var foglossningen som spökade,utan att min ischiasnerv antagligen låg i kläm.

Jaja,det kan inte bli mycket värre,så va fasen.  

När vi kom hem fortsatte jag röja och frosta av frysen.Och så tog jag tag i det här med tätningslisterna.Får köpa mera,så att jag kan göra alla fönster.Medans jag kan stå på en stol utan att den brakar.

Men nu säger kroppen ifrån,så nu ska jag sluta för dagen.

Ja,jag vet vad en del tänker.

"Hon ska ju ta det lugnt!"

Men när jag har en sån här dag,då är det bara att ta tag i saker.

Annars mår jag dåligt i huvudet istället.

Och gör sakerna i sakta mak,,,faktiskt!

Snart ska lille plutt sova,så jag ska mysa lite med honom i soffan.

Undrar vad min lilla tjej gör?

Av annzo - 9 augusti 2010 09:49

Igår var  mamma och pappa här för att hämta Tuva.

Och efter några timmar med dom känns allt lättare.Allt jag behöver är mina nära och kära omkring mig.

Då skingras tankarna för en stund.

 

Dom hjälpte mig att få upp lite staket,så att jag inte behöver jaga runt efter barnen.Guld värt!Tack snälla ni!!!

 

Tuva var så glad att få åka,hon har pratat om det sedan förra sommaren.Så hon har ju väntat ett tag på det här.

Hon ringde när dom kommit fram.Lite ynklig lät hon,men jag tror att det gick bra.Telefonen har inte ringt mer iallafall.

Hon undrar nog mest om hon missar nåt på hemmafronten.

 

Jag tänkte ta tag i källaren idag,om det går med lilleman.

Rensa upp lite,ställa ut det som ska till tippen i garaget.

Bli av med en massa skit,det är så skönt.

Och tvätta allt som ligger i tvättstugan och vika.

Kanske är optimist nu,men vi får väl se vad jag orkar med.

Har lite smått panik över att jag ska börja jobba på måndag.

Blääää,vill verkligen inte.Är livrädd för att inte orka med det.

 

I eftermiddag ska jag på akupunkturen igen.Än så länge har det inte hänt några mirakel.Men jag hoppas!

Presentation

Anna

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards