Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Snö

Av annzo - 23 november 2010 10:21

Fy,för snö säger jag bara.Lite mysigt är det ju,men inte med den här blötsnön.Och så blåst på det.Det är inget vidare att vara ute i.Måste ut och skotta idag.Nu vet jag att vissa skriker rakt ut.För sånt ska jag inte hålla på med nu.Men,vad ska jag göra då?

Snön flyttar ju inte på sig av sig självt.Tyvärr

Bara jag hinner med alla ärenden idag så gör det inget om bebisen vill komma ut sen.

Har en tid hos banken,optikern och mvc idag.Är ju iallafall bra att jag lyckats baka ihop allt till en dag.Slippa åka fram och tillbaks.

Måste försöka hämta däcken till bilen oxå,så att Jampa kan få tillbaka sin bil som han så snällt lånar ut.

Sen hämta lilleman och åka hem ett par timmar innan det är dags att hämta Tuva som ska leka hos en kompis idag.

För och slippa komma hem till ett tomt hus.Har försökt att peppa henne att hon klarar sig ensam en stund.Men nej,det vill hon inte.

Och när hon är så osäker vill jag inte tvinga henne till det.

 

Nu på morgonen tjuvstartade jag och Ulrik med att sätta upp adventsstakar och stjärnor.

Ifall man inte är hemma när det är dags att pynta.

Så jag isåfall kan få komma hem till ett julehus.

Längtar efter att få det här överstökat nu.Ännu mer nu när syrran fått sin lilla tjeja.

Sen hoppas jag på att få njuta av min familj utan en massa saker hängandes över mig.

 

Nej,nu ska det städas undan lite här och mera stakar ska upp i fönstren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annzo - 3 december 2010 11:24

Ja,här går man i väntans tider och suckar och stånkar. Jobbigt med alla dessa förvärkar,som bara gör ont och stör nattsömnen.Har ingen lust att åka in en gång till för att få en "sovakur" till. Idag känns mitt huvud som om det vore fyllt med bomu...

Av annzo - 1 december 2010 16:13

Nu är vår längtan stor att du ska titta ut!  

Av annzo - 24 november 2010 15:00

Nu är adventsbelysningen upp och gardinerna bytta. Snön är skottad,men lär vara likadant imorron om det här fortsätter. Toan är skurad från golv till tak,fick ett ryck på efm. Fräscht!Men huvaligen vad trött jag är nu.Och som vanligt säger krop...

Av annzo - 23 november 2010 08:15

Hade en så tur att jag fick en extra titt på min lille skrutt där inne idag.För och se hur bebisen låg. Låg och snuttade på tummen i godan ro.Trots att både barnmorskan och hennes kandidat hade tryckt och bökat med magen. Allt såg bra ut,magen vä...

Av annzo - 22 november 2010 11:55

Har haft en väldigt trevlig helg.I lördags var jag och Pilla iväg en sväng.Barnfria. Det var dags för henne att utnyttja sin 30-årspresent.En ansiktsbehandling och nåt att äta efteråt.Tyvärr var Daninos stängt,så det fick bli bakad potatis på Åberg...

Presentation

Anna

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards