Alla inlägg under juli 2010

Av annzo - 17 juli 2010 22:39

Så var det dags att fira att semestern börjat.Med god mat och härligt sällskap.Är så glad att jag får ta del av den gemenskapen.

Vi hade en jättetrevlig kväll tillsammans.

När jag skulle åka hem mötte jag en liten igelkott,blev så glad.

För den senaste tiden har dom igelkottar jag sett legat överkörda på vägen.

 

Somnade gott när jag lade mig i sängen.Var ju tvungen att ladda inför morgondagen.Hästprimeringen i Hagalund.Ett måste,en tradition.

Av annzo - 16 juli 2010 09:15

Idag är det avslutning på simskolan för min lilla Tuva.Lite synd att det bara är jag som kan åka och titta.

Men det är så när alla jobbar eller bor långt bort.

Tuva börjar bli van att det är mamma som följer med.Hon konstaterar bara att det är som det är.

Och att vi har det bra ändå.Hon är klok mitt lilla barn.  

 

Fast innan vi kan åka dit måste jag besikta bilen.Så trött på denna skrothög...

Av annzo - 15 juli 2010 21:01

Ännu en dag är snart till ända.En väldigt trevlig dag.Som började lite stressigt,men som sen blev kanon.

 

Pilla och barnen kom hit en stund innan vi åkte till simskolan.

Tuva hämtade jag på vägen,hon hade kalasat klart för dagen.

Vädret var fint,sån tur vi haft med det.Har bara varit en dag under dessa tre veckor som det var lite kallt.

Även om man längtat efter lite svalka,så är det ju skönt för barnen som faktiskt ska vara i vattnet.

 

Och Tuva tog ett nytt märke,guldpingvinen.

Hon är så stolt,mitt lilla hjärta.  

Det var bröstsim,ryggsim,flyta mm.

Så roligt att se vad hon "växer" när hon lyckas.

 

När vi kom har vi bara slappat,så lat man är.

Skulle behöva städa,men lusten vill inte infinna sig.

Men imorron måste jag ta ett ryck,om ingen god fe tittar förbi och

fixar det åt mig.

 

Framåt kvällen började det regna rejält.Underbart

Öppnade altandörrarna på vid gavel,vi tände ljus och myste till ljudet av regnet utanför.

Nu droppar det från träden och solen letar sig återigen fram.

Vackert,tyst.Balsam för själen...

    

 

Av annzo - 15 juli 2010 08:18

Tro det eller ej,men jag somnade som en klubbad oxe.Och sov hela natten fram till halv åtta.

Det gör susen att vara ute och fara.Men jag kan ju inte köra 30 mil varje dag för att somna på kvällen.  

Skönt var det iallafall.

 

Blir lite arg på mig själv för min dåliga planering,vilket gör att jag inte får ta det lugnt den här fm heller.

Tuva ska på en kompis kalas klockan 10,och jag måste ner och fixa present.Börjar fundera på att ha ett "presentskåp" här hemma.Som man kan ta ur,är ju mycket kalas nu för tiden.

 

Sen blir det simskolan,näst sista dagen.Ganska skönt faktiskt.Då kan man ge sig ut på annat utan att passa på det hela tiden.

Fast jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det imorron.Tuva har ju avslutning och jag MÅSTE besikta bilen annars får jag körbörbud.

Och det är samma tid...inte så smidigt!

Men det får lösa sig på nåt vis.

 

Ska ta och dricka ur morgonkaffet,ge mig själv en spark därbak och komma iväg.

 

Ha en bra dag allihop!

Av annzo - 14 juli 2010 20:38

Idag styrde vi näsan mot Färna,för att hälsa på.

Barnen var så glada,på båda hållen.Dom har verkligen saknat varann.Det tog inte ens en minut innan dom var igång och lekte.

Och vilken bamsekram jag fick när Alex mötte oss,mysigt!

 

Dom badade i vattenspridaren och poolen.In i huset och lekte.Och så i poolen igen.Så där höll dom på,fram och tillbaks.

Och vad dom skrattade.

 

Alex hade oxå tappat sin framtand nu precis som Tuva,dom ser så roliga ut.

 

Efter en kanondag var det dags att åka hem.Är ju ganska långt att köra.Men idag var det inte lika varmt,så det gick bra.

Ulrik somnade i bilen,så det var bara att bära in honom i sängen.

Tuva och jag har ätit och snart ska även hon krypa ner under täcket.

 

Nu är jag riktigt trött så det blir nog inte så sent för mig idag heller.Blev inte mycket till sömn natten som var.Varm och rastlös.Fick ingen ro i kroppen.Hoppas att det går bättre idag.

Av annzo - 13 juli 2010 21:01

Idag var det dags för en andra titt på pyret inne i magen.

Som nu blivit ganska livlig.

Allt såg jättebra ut och det växte som det skulle.

Problemet var bara att h#n vände sig emot oss,men tillslut fick vi till en bild.

 

Min mage börjar bli ganska stor,men det är fortfarande bara en bebis därinne.  Finns dom som tror att jag inte har långt kvar.Och då har det bara gått halva tiden.

Efteråt tog vi en fika i lugn och ro innan vi åkte hemåt igen.

 

Barnen var hos Ida och Micke som alltid ställer upp som barnvakt när det behövs 

Dom hade svalkat sig i poolen.Och när vi kom dit åt vi pizza.

Trevligt som vanligt.

 

Tack snälla Bodil för att du ställer upp för mig,älskar dig!  

 

En rolig sak till är att Tuvis tog ett märke idag,silverpingvinen.Hon var så duktig!!!

 

Av annzo - 13 juli 2010 11:05

Hemma igen efter en underbar helg hos mamma och pappa.Om än något varm.Men det ska ju fortsätta,så det är bara att stånka på.

På vägen hem igår stannade jag till i Finspång för att hämta upp Maggan.Hon skulle följa med oss till simskolan och se vad Tuva lärt sig.Hon är jätteduktig nu!

 

Sedan åkte vi hem och fikade,inomhus!Behövde en paus från solen en stund.Jag var väldigt trött efter sol och bilkörande.

 

Sedan satt vi i skuggan och umgicks.Barnen var något griniga och trotsiga.Och mitt tålamod inte på topp efter några timmars gnäll,och när jag inte mår så bra.

Tur att Maggan själv haft barn och vet hur det kan vara.

 

Åt god mat innan vi skjutsade hem mormor igen.Hade en jättetrevlig dag.Får bli flera gånger!  

Av annzo - 11 juli 2010 16:32

Av motgångar blir man stark.

Man växer inombords.

Man gör saker man aldrig trodde om sig själv.

 

Man lär sig uppskatta det man har,

tar dagen som den kommer.

För nästa dag kanske det är för sent.

 

Man lär sig vända det dåliga till nåt bra.

Att allt som sker har en mening.

Kanske att hitta sig själv,sitt eget värde.

 

Ödsla inte energi på nåt som inte är värt det.

Använd den till att njuta av livet och det som finns

omkring dej.

 

Jag har "växt" av allt som hänt.

Insett att jag är värd mer.

Och det är jag tacksam för.

Ibland när tårarna kommer och det blir tungt.

då tänker jag på det.

 

Tänker på mina underbara barn,min familj och vänner.

För vad vore livet utan dom.

 

Så det känns skönt att göra ett avslut på det som varit,

och tänka på det som är här och nu.

Och på den lilla som ska komma.

 

Ett liv utan lögner & svek.

Bara KÄRLEK!

Presentation

Anna

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards